Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.

Lietuvos istorijos institutas yra valstybinė įstaiga.
Čia dirba mokslininkai. Jie tiria Lietuvos ir lietuvių tautos istoriją.
Institutas priklauso valstybei.
Jis labai svarbus visai Lietuvai.
Institutas buvo įkurtas prieš daugiau nei 80 metų.
Ką daro institutas?
Institutas:
- Tiria, kaip gyveno lietuviai anksčiau.
- Domisi, kaip keitėsi visuomenė, kultūra, valstybė.
- Rūpinasi Lietuvos istorija.
- Saugo senus dokumentus ir pasakojimus apie praeitį.
- Padeda žmonėms geriau suprasti savo istoriją.
- Mokina naujus istorijos ir kultūros tyrėjus.
- Bendradarbiauja su universitetais ir užsienio mokslininkais.
Ką institutas tiria?
Institutas tiria:
- Senovės žmonių gyvenimą Lietuvoje.
- Kaip keitėsi visuomenė, kaip gyveno skirtingos žmonių grupės.
- Kaip susiformavo lietuvių tauta.
- Vilniaus ir kitų Lietuvos miesto istoriją.
- Senus dokumentus.
Kokią naudą duoda institutas?
Institutas:
- Padeda mums pažinti savo istoriją.
- Saugo svarbią informaciją apie praeitį.
- Padeda kurti tautos tapatybę.
- Stiprina pilietiškumą.
- Tyrimus naudoja mokyklos, muziejai ir kitos įstaigos.
Kiti institutui svarbūs darbai
Institutas taip pat:
- Atlieka archeologinius tyrimus (ieško senovinių daiktų žemėje).
- Atlieka istorinius tyrimus pagal užsakymus.

